Mer information om Google Ads köpbeteende för appar

Tidigare i år meddelade Google Ads sin avsikt att i första hand övergå till realtidsauktioner för appar. Som ett resultat har Google Ads slutat köpa på multicall-förfrågningar i vattenfall som inte innehåller en annonsenhet för budgivning, och i januari 2024 kommer de även att sluta svara på multicall-förfrågningar inom hybridkonfigurationer.

I ett försök att fortsätta leverera det bästa värdet för våra annonsörer kommer Google Ads att fortsätta investera i system som upptäcker multicall-beteende. Utöver detta kommer Google Ads att övervaka försök att kringgå våra system för detektering av multicall och avser att sluta köpa från publicister som använder tekniker för att undvika detektering av multicall. Ett exempel på sådana tekniker inkluderar men är inte begränsat till:

Missvisande av annonsenhet – Frekvent skapande, användning eller manipulering av nya annonsenheter i multicall-förfrågningar. Vanligtvis används felaktig presentation av annonsenheter för att dölja förekomsten av kedjor av relaterade multicall-förfrågningar.

Från och med den 20 januari 2024 kan Google Ads stoppa köp i utgivarappar under en period på 1 vecka till 1 månad baserat på omfattningen av både tidigare och nu upptäckta missbruk.

Källa: https://support.google.com/google-ads/answer/14323893?sjid=613111177818503110-EU

Om oss och den här bloggen

Vi är ett digitalt marknadsföringsföretag med fokus på att hjälpa våra kunder att uppnå fantastiska resultat inom flera viktiga områden.

Vi erbjuder professionella SEO-tjänster som hjälper webbplatser att öka sin organiska sökpoäng drastiskt för att kunna konkurrera om de högsta placeringarna även när det gäller mycket konkurrenskraftiga sökord.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!