Människor engagerar sig i YouTube på nya sätt, från att utforska Shorts på sina mobila enheter till att bläddra efter innehåll på sina TV-skärmar. Detta föränderliga landskap ger varumärken fler möjligheter att nå ut till sin målgrupp på plattformen.
Video Reach Campaigns (VRC) för Efficient Reach erbjuder nu möjligheten att nå tittare genom att skala din videokreativitet till in-feed och Shorts utöver in-stream-annonser i Google Ads. Annonser i flera format i kombination med kraften i Google AI ger större räckvidd och effektivitet. I tester gav kampanjer som valts till alla tre lagertyper i genomsnitt 54 % mer räckvidd till 42 % lägre CPM än Video Reach-kampanjer som enbart visades i in-stream.
Google Ads gränssnitt som visar val av in-feed, in-stream och Shorts ads i Video Reach Campaign för Efficient Reach setup.
Bayer hade ett uppdrag att normalisera och prioritera komfort med sin Midol-kampanj för lindring av flera symtom. De utnyttjade VRC för effektiv räckvidd och valde infeed-, in-stream- och Shorts-annonser för att maximera räckvidden och engagera sin målgrupp på nya sätt. För att förstå det ökade värdet av de nya formaten körde de ett head-to-head-test mot VRC för Efficient Reach med endast in-stream och fann att multiformat gav 30% mer räckvidd till en 45% lägre CPM.
Öka din varumärkeskännedom och kom igång med Video Reach-kampanjer för Efficient Reach och annonser i flera format redan idag.
Källa: https://support.google.com/google-ads/answer/14295416?sjid=613111177818503110-EU
Om oss och den här bloggen
Vi är ett digitalt marknadsföringsföretag med fokus på att hjälpa våra kunder att uppnå fantastiska resultat inom flera viktiga områden.
Vi erbjuder professionella SEO-tjänster som hjälper webbplatser att öka sin organiska sökpoäng drastiskt för att kunna konkurrera om de högsta placeringarna även när det gäller mycket konkurrenskraftiga sökord.